Aquarium Forum banner

Hoe weet ik of mijn molly zwanger is?

52K views 53 replies 13 participants last post by  emeraldking  
#1 ·
Ik heb 2 molly's, 1 mannetje, 1 vrouwtje en het vrouwtje lijkt zwanger te zijn. Als dit het geval is, hoe kan ik me dan voorbereiden op de baby's?

#9 ·
Een foto kan helpen.
Eerlijk gezegd, niet alle vrouwelijke molly's vertonen een drachtige vlek. Dus je kunt dat niet altijd als referentie nemen. Een goed gevormde buik vertelt je ook niet dat een vrouwtje zwanger is. Ook een niet-zwangere vrouwelijke molly kan een goed gevormde buik hebben. Het beste is om van bovenaf naar de vis te kijken. Als je ziet dat de buik breder is geworden, is ze hoogstwaarschijnlijk zwanger. Een vierkante buik vertelt ons alleen dat een vrouwtje haar maximale draagtijd heeft gebruikt voordat ze uitgerekend is.
Een vrouwelijke molly is alleen zwanger als haar eieren door haarzelf zijn bevrucht. Wanneer een paring plaatsvindt, klemt het mannetje zijn gonopodium aan de voorkant van de aars van het vrouwtje. Hij steekt zijn gonopodium niet in, wat veel mensen denken. Hij klemt gewoon zijn gonopodium. Zijn sperma wordt door het vrouwtje zelf opgezogen en ze slaat het sperma willekeurig op in de plooien van haar eileider. Het vrouwtje zelf beslist of ze het sperma wel of niet gebruikt. Wanneer ze besluit haar eieren te bevruchten, opent ze - willekeurig - een of meer plooien van haar eileider om spermapakketjes vrij te geven. Pas dan, wanneer de bevruchting plaatsvindt, is ze zwanger. Dit vertelt ons ook dat er geen garantie is dat een vrouwtje elke vaste hoeveelheid weken jongen zal baren. Dit geldt voor elke ovovivipare levendbarende soort. Houd er ook rekening mee dat de draagtijd van een molly (ongeacht het soort molly) langer duurt dan een draagtijd van bijvoorbeeld een guppy. De gemiddelde draagtijd voor een molly is tussen de 6-8 weken. Maar ook vrouwelijke molly's kunnen een bevalling langer uitstellen dan de gemiddelde draagtijd.

#10 ·
Een foto zou kunnen helpen.
Eerlijk gezegd zullen niet alle vrouwelijke molly's een zwangerschapsvlek vertonen. Je kunt dat dus niet altijd als referentie nemen. Een goed gevormde buik zal je ook niet vertellen dat een vrouwtje zwanger is. Ook een niet-zwangere vrouwelijke molly kan een goed gevormde buik hebben. Het beste is om van bovenaf naar de vis te kijken. Als je ziet dat de buik breder is geworden, is ze hoogstwaarschijnlijk zwanger. Een vierkante buik vertelt ons alleen dat een vrouwtje haar maximale draagtijd heeft gebruikt voordat ze moet bevallen.
Een vrouwelijke molly is alleen zwanger als haar eieren door haarzelf zijn bevrucht. Wanneer een paring plaatsvindt, klemt het mannetje zijn gonopodium aan de voorkant van de aars van het vrouwtje. Hij steekt zijn gonopodium niet in, wat veel mensen denken. Hij klemt gewoon zijn gonopodium. Zijn sperma wordt door het vrouwtje zelf opgezogen en ze slaat het sperma willekeurig op in de plooien van haar eileider. Het vrouwtje zelf zal beslissen of ze het sperma wel of niet gebruikt. Wanneer ze besluit haar eieren te bevruchten, opent ze - willekeurig - een of meer plooien van haar eileider om spermapakketten vrij te geven. Pas dan, wanneer de bevruchting plaatsvindt, is ze zwanger. Dit vertelt ons ook dat er geen garantie is dat een vrouwtje elke vaste hoeveelheid weken jongen zal baren. Dit geldt voor elke ovovivipare levendbarende soort. Houd er ook rekening mee dat de draagtijd van een molly (ongeacht het soort molly) langer duurt dan de draagtijd van bijvoorbeeld een guppy. De gemiddelde draagtijd voor een molly is tussen de 6-8 weken. Maar ook vrouwelijke molly's kunnen een bevalling uitstellen tot langer dan de gemiddelde draagtijd.
hier zijn een paar foto's. ze is een dalmatiër molly en als je online naar foto's van zwangere kijkt, ziet ze er hetzelfde uit als hen

Attachments

#19 ·
Ik denk dat Susan eerder zei dat de kikkers de baby's zullen opeten. Wees gewaarschuwd, ze zijn klein, heel klein. Al mijn netten waren te groot en ik heb mijn toevlucht genomen tot een kalkoenspuit om ze op te zuigen.
Succes

#20 ·
Ik denk dat Susan eerder zei dat de kikkers de baby's zullen opeten. Wees gewaarschuwd, ze zijn klein, heel klein. Al mijn netten waren te groot en ik heb mijn toevlucht gezocht tot een kalkoenspuit om ze op te zuigen.
Succes
denk je dat ik dat ook moet gebruiken? en wat als ik niet helemaal voorbereid ben met de tank? wat moet ik dan met ze doen?

#21 ·
Ik herinner me dat ik me zo voelde in mijn beginjaren als aquariumhouder. Decennia later zorg ik gewoon voor veel schuilplaatsen en de weinigen die volwassen worden, worden gewoon de volgende generatie die de tank bevolkt. Wat ga je nu echt doen met tientallen kleine molly's?

#22 ·
Ik herinner me dat ik me zo voelde in mijn beginjaren van het houden van vissen. Decennia later zorg ik gewoon voor veel schuilplaatsen en de weinigen die volwassen worden, worden gewoon de volgende generatie die de tank bevolkt. Wat ga je eigenlijk doen met tientallen kleine molly's?
weet het niet zeker. Misschien een paar verkopen en de gezondste van hetzelfde geslacht houden, zodat ze zich niet opnieuw voortplanten

#26 ·
Oké, ik heb hetzelfde probleem, dus ik heb letterlijk gekeken hoe mijn mannelijke en vrouwelijke molly's zich voortplanten, lol, en ze hebben het al eerder gedaan en helaas was ik te laat en de illegaal kleine baby's waren allemaal opgegeten, ik ben verliefd op mijn molly's en ik heb al eerder een baby gezien en ik wil ze deze keer echt graag houden. Ik heb een kweekbak en pekelkreefteitjes besteld om de jongen te voeren. Ik weet gewoon niet echt wanneer ik haar in de bak moet zetten, ik zal me zo zo zo slecht voelen als ik haar erin zet en ze een tijdje niet bevalt. Ik zal op mijn bericht reageren met een foto van haar (hen). Ik heb nog een vrouwtje en zij zou ook zwanger kunnen zijn (ze hebben allebei al eerder baby's gehad, dus ik weet dat er geen leeftijdsprobleem is, ter info).

#27 ·
Oké, ik heb hetzelfde probleem, dus ik heb letterlijk gekeken hoe mijn mannelijke en vrouwelijke molly's zich voortplanten, lol, en ze hebben het al eerder gedaan en helaas was ik te laat en de illegaal kleine baby's waren allemaal opgegeten, ik ben verliefd op mijn molly's en ik heb al eerder een baby gezien en ik wil ze deze keer gewoon echt houden. Ik heb een kweekbak en pekelkreeftjes eieren besteld om de jongen te voeren. Ik weet alleen niet zo goed wanneer ik haar in de bak moet zetten, ik zal me zo zo zo slecht voelen als ik haar erin zet en ze een tijdje niet bevalt. Ik zal op mijn bericht reageren met een foto van haar (hen). Ik heb nog een vrouwtje en ze zou ook zwanger kunnen zijn (ze hebben allebei al eerder baby's gehad, dus ik weet dat er geen leeftijdsprobleem is, ter info).
Het beste is om haar apart te houden in een andere kleinere tank. Dan kan ze daar een tijdje in verblijven zonder stress. Als ze klaar is met het laten vallen van haar jongen, kun je haar naar de normale tank verplaatsen. Een kweekbak kan worden gebruikt als deze goed van formaat is, anders kan het haar stress bezorgen als ze er lang in moet blijven. Maar de meeste kweekbakken zijn klein.
Weet ook dat de draagtijd van een gemiddelde molly tussen de 6-8 weken ligt. Dus langer dan bij guppies.

#36 ·
Denk je dat Molly klaar is om te bevallen? View attachment 38553
Dat zijn zwaarddragers en geen molly's...
En de draagtijd voor zwaarddragers is korter dan bij molly's. Ook voor zwaarddragers is de draagtijd ongeveer 4 weken. Molly's echter tussen de 6-8 weken. Maar nogmaals, dat zijn zwaarddragers...

#39 · (Edited)
Image
Ik weet niet waarom je nog steeds denkt dat je vrouwtje een molly is, want ze is zoals ik al zei.
Als iemand probeert te zeggen dat je mannelijke zwaarddrager een tancho-zwaarddrager is, dan zouden ze het mis hebben. Want een tancho koi zwaarddrager zou een rode stip op zijn kop hebben tussen of boven de ogen. Maar de commerciële handel noemt helaas een complete rode kop ook een tancho, wat onjuist zou zijn.
Zou het kunnen dat je vrouwtje in een tank zat met molly's in de winkel, waardoor je denkt dat ze een molly is?

#48 ·
Kan iemand mij vertellen of dit zwanger is?
Het is moeilijk te zeggen met ballonmollies... De meeste ballonmollies vertonen ook geen drachtige plek, omdat ze te veel kleurende cellen in de huid hebben waar de drachtige plek zou moeten zitten.

#49 ·
Ik heb het ongeveer 2 weken geleden van Pets at Home gekocht, samen met 3 andere molly's, en ze blijven naar de onderkant van deze gaan. Betekent dat iets? Ik ben hier nieuw in. Ik heb een afscheidingstank gekocht, maar ik weet niet wanneer ik de molly moet scheiden.

#50 ·
Ik heb het ongeveer 2 weken geleden van Pets for Home gekocht samen met 3 andere molly's en ze blijven naar de onderkant van deze gaan. Betekent dat iets? Ik ben hier nieuw in. Ik heb een scheidingstank gekocht, maar ik weet niet wanneer ik de molly moet scheiden.
Het is normaal als mannelijke molly's een vrouwtje achtervolgen. En vooral als een vrouwtje zwanger is of wil paren, geeft ze een geur af die aantrekkelijk lijkt te zijn voor mannetjes. En die mannetjes zullen proberen om van onderaf bij haar te komen.

#51 ·
Ik heb 2 molly's, 1 mannetje, 1 vrouwtje en het vrouwtje lijkt zwanger te zijn. Als dit het geval is, hoe kan ik me dan voorbereiden op de baby's?
Als je vrouwelijke molly zwanger is, wil je een kweekbak of een aparte tank opzetten om de jongen te beschermen tegen gegeten worden. Zorg voor veel verstopplekken zoals planten of decoraties. Zodra ze bevalt, kun je de baby's verpulverde vlokken of baby-pekelkreeftjes voeren. Houd het water schoon, en ze zouden snel moeten groeien!

#52 ·
HULP NODIG BIJ HET IDENTIFICEREN VAN MANNELIJK OF VROUWELIJK. Toen ik ze voor het eerst kreeg, vertelde een medewerker van de viswinkel me dat het 5 mannetjes en 1 vrouwtje waren. En alsjeblieft, voordat je me komt bekritiseren, dat was voordat ik wist wat ik nu weet) Hoe dan ook, de medewerker slaagde er niet in om te identificeren. Dus uitgaande van haar woorden, bedacht ik me welk het vrouwtje was. Ik ben echter in de war omdat de witte molly zich nooit lijkt te willen paren, en aangezien er technisch gezien maar 1 vrouwtje is. De mannetjes proberen zich vaak met andere mannetjes te paren. Maar niet met Snow... dus als ik wat hulp kan krijgen.

#53 ·
HULP NODIG BIJ HET IDENTIFICEREN OF HET MANNELIJK OF VROUWELIJK IS. Toen ik ze voor het eerst kreeg, vertelde een medewerker van de viswinkel me dat het 5 mannetjes en 1 vrouwtje waren. En alsjeblieft, voordat je me veroordeelt, dat was voordat ik wist wat ik nu weet) hoe dan ook, de medewerker slaagde er niet in om te identificeren. Dus uitgaande van haar woorden, bedacht ik welk het vrouwtje was. Ik ben echter in de war omdat de witte molly nooit lijkt te willen paren, en er technisch gezien maar 1 vrouwtje is. De mannetjes hebben de neiging om te proberen te paren met andere mannetjes. Maar niet met sneeuw... dus als ik wat hulp kan krijgen.